Je důležité plánovat trénink pro kondičního sportovce?

IW_pismo
Využití silového tréninku ve všedním životě
19.11.2017
Kulturistický split nebo vyšší tréninková frekvence pro naturálního sportovce?
26.11.2017
Show all
IW_pismo

Je důležité plánovat trénink pro kondičního sportovce?

  • Plánovaný (periodizovaný) tréninkový program je ve většině případů efektivnější, než intuitivní tréninkový program -> je třeba struktury
  • Je třeba znát tréninkové cíle
    • Svalová hmota, rychlost, síla, vytrvalost, dynamika,…
  • Skladba tréninku dle principů
    • Specificity (cviky musí být podobné tomu, v čem se chceme zlepšit)
    • Individualizace (trénink musí být připravený na základě našich schopností a dovedností)
    • Variace (cviky podobné tomu cviku, v kterém se chceme zlepšit)
    • Přetížení (trénink by měl být určitém čase těžký, aby donutil tělo k adaptaci a zlepšení)
    • Regenerace (optimální odpočinek mezi tréninkovými jednotkami a cykly)
  • Je třeba brát v úvahu
    • Životní styl
    • Osobnost
    • Pracovní vytížení
  • Na základě cílů a principů nastavení:
    • Frekvence (počet tréninků za týden a frekvence procvičení cviku/partie)
    • Objemu (počet sérií nebo počet opakování na daný cvik/svalovou partii)
    • Intenzity (s jakou zátěží se budou série provádět)
    • Cviků (jaké cviky si vybereme)
  • Aplikace výše uvedených principů v rámci periodizačního schématu, které Vám vyhovuje
    • Konjugovaná periodizace
    • Lineární periodizace
    • Denní nelineární periodizace
    • Bloková periodizace
  • Případné využití tréninkových programů

Trénink by měl být orientován podle  určitých zásad vyplývajících z individuálních požadavků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *